Kontakt

Adresse
Aller Media A/S
Havneholmen 33
1561 København V

Tlf: 72 34 20 00

  • Home
  • SoMe
  • 3 dos & 3 don’ts, når du kommunikerer på Snapchat
Search

3 dos & 3 don’ts, når du kommunikerer på Snapchat

Hvis du ser en teenager med ansigtet begravet i sin mobil, så er der en rigtig god chance for, at det er Snapchat, som opmærksomheden er rettet mod. Snapchat er nemlig med lynets hast rykket ind på alverdens mobiler. Tal fra Danmarks Statistik viser, at hele 91 % af de 15-18-årige var på Snapchat i 2016 – og at 2 ud af 3 bruger Snapchat hver eneste dag. Og tallene er i vækst! Derfor er der god grund til at lægge en Snapchat-strategi, så man også fremover kan ramme fremtidens forbrugere lige præcis dér, hvor de er!

3 dos på Snapchat

  1. Snapchat er om noget et socialt medie. Når du som virksomhed/brand er blevet tilvalgt af en bruger på Snapchat, så ligger dine beskeder i samme flow som dem fra venner, familie og idoler. Du er altså helt inde i hjerteblodet. Derfor skal dine posts føles personlige, og du skal bruge tid på at svare på de henvendelser, du får.
  2. Udnyt platformen. På Snapchat kan brugerne screenshotte, tegne på billederne, sende beskeder, bruge sjove filtre og meget andet. Derfor er Snapchat det perfekte sted at interagere med dine brugere på en sjov og involverende måde.
  3. Arbejd struktureret, og hold øje med, hvad der virker. Hvis du laver en snapstory, så notér, hvor mange seere der falder fra undervejs – og hvornår de gør det. Måske er der noget af dit indhold, der skal justeres?

 3 don’ts på Snapchat

  1. Lad være med at undervurdere Snapchat. En succesfuld Snapchat-konto er ikke noget, der kan laves med venstre hånd – og alt for mange begår den fejl. De unge medieforbrugere er kritiske og vant til godt indhold. Giv dem det!
  2. Indholdet på Snapchat skal tænkes præcis til Snapchat. Brug tid på at skabe content til netop den kanal i stedet for at efterligne den kommunikation, der fungerer på andre platforme. Det kan hurtigt føles kunstigt – og så falder brugerne altså fra.
  3. Snapchat skal være sjovt, overraskende og give brugere lidt »ekstra«. Så lad være med at trætte dine brugere med kedeligt indhold, og giv dem i stedet noget underholdende og unikt content, der giver dem lyst til at se mere …

Case: Se hvordan Arla og Vi Unge fik succes på Snapchat

***

Af Julie Lund Mikkelsen, chefredaktør på Vi Unge – følg Vi Unge på Snapchat: viunge_officiel