Kontakt

Adresse
Aller Media A/S
Havneholmen 33
1561 København V

Tlf: 72 34 20 00

  • Home
  • Analyse
  • Optimering af en native digital kampagne efter kritisk bruger-feedback
Search

Optimering af en native digital kampagne efter kritisk bruger-feedback

Nilens jord lancerede i efteråret 2017 en digital native kampagne i samarbejde med femina omkring beauty issuet ”Mørke rande under øjnene”. Kampagnen blev eksekveret med digitorials på femina.dk og fulgt op på både Facebook og Instagram. Ét af de bærende kampagneelementer var en video, som demonstrerede hvordan du lægger en perfekt makeup, der dækker mørke rande. Du kan se videoen her: Makeup video Nilens Jord – Femina.dk

Kampagnen performede rigtig godt og var i perioden den anden mest sete video på feminas Facebook. Men Nilens Jord oplevede et digitalt kampagne-parameter, som mange annoncører kender alt for godt, nemlig kritisk feedback fra engagerede brugere. Flere af feminas brugere troede simpelthen ikke på kampagnens budskab og at Nilens Jords produkter ville kunne hjælpe dem med deres mørke rande. Du kan se enkelte kommentarer herunder:

Kritisk feedback er blot et af mange symptomer på den tillidskrise, vi ser mellem forbrugere og specifikke brancher og frem til brands. Der er mere end én årsag til denne tendens, men pilen peger mod at forbrugeren tror mere på 3. part end for eksempel på brands. Derfor greb femina muligheden for at demonstrere produktets ’unique selling propistion’ (USP) én gang til og møde kritikken på en åben og ærlig facon, som styrker både feminas og Nilens Jords troværdighed. Vi inviterede de tre mest kritiske og engagerede brugere en dag i studiet med en professionel makeup-artist, og lavede en follow-up video med deres fælles oplevelse med brandet og produktet. Resultatet taler for sig selv. Follow-up videoen, som du kan se her: Nilens Jord – film, røg direkte ind på top 10 over mest sete videoer på feminas Facebook-side.

***

Af Trine Lundahl, Client Service Director, Aller Media. Kontakt mig på trine.lundahl@aller.com